Ahir, la meva entrada va consitir en fer una petita
presentació de mi mateixa, de l'assignatura de “Reflexió i
Innovació Educatives”, i del què esperava del bloc i del
Pràcticum. Avui però, he decitit realitzar una nova entrada, per
tal d'autoavaluar les meves competències, especialment de
l'assignatura acabada de mencionar, però que també m'acompanyen com
a persona, i en el dia a dia de les meves pràctiques a l'escoleta,
concretament a la de Can Cantó (Eivissa).
Quines són algunes de les competències fonamentals que
he anat conquistant des de l'inici dels meus estudis del grau
d'Educació Infantil, i que hauré d'anar desenvolupant en mi mateixa
en el dia a dia?
En aquesta taula que he creat, es poden observar quines
són les competències de les quals estic parlant:
AUTOVALORACIÓ
DE COMPETÈNCIES
|
-La capacitat per adquirir estratègies per a
l'aprenentatge autònom, crític, responsable i col·laboratiu.
-La capacitat per aprendre i analitzar el
funcionament del dia a dia a les aules d'educació infantil.
-La capacitat per adquirir estratègies educatives i
d'intervenció docent, que em permetin una millor gestió i
organització des de diferents nivells.
-La capacitat d'observar, documentar, reflexionar,
investigar i analitzar els diversos processos i pràctiques
educatives.
-La capacitat per millorar les tasques del
professorat i incorporar propostes de millora.
|
D'aquestes competències, haig de dir que no en tinc cap
assolides, totes iniciades en el meu propi procés d'aprenentatge,
però cap acabada. De fet, considero que cap d'aquestes competències
s'acabarà assolint, ja que des del meu punt de vista, un mestre
sempre aprèn i s'ha de formar, i trobo que un procés d'aprenentatge
mai s'ha de donar per acabat, és infinit. Així, em trobo en el
primer esglaó de l'escala de les competències, i al llarg de la
meva vida i el meu futur docent, les aniré conquistant cada cop més
en un grau més elevat, però mai finit. Això és així, perquè
compta més l'esforç que es tingui que no el resultat final.
“Nuestra recompensa se encuentra en el esfuerzo y
no en el resultado. Un esfuerzo total es una victoria completa”
(Mahatma Gandhi)
Haig de comentar que moltes de les competències que
apareixen a la taula, comencen a desenvolupar-se (des del meu punt de
vista), des del mateix moment que naixem. Això no obstant, a nivell
educatiu, les he anat conquerint especialment des de l'inici del
primer curs del grau d'educació infantil. Això no obstant, aquestes
simplement han adquirit una base teòrica o un caire pràctic molt
bàsic, ja que és en la vertadera pràctica del dia a dia a les
escoles, on especialment es desenvolupen. Malgrat tot, haig de donar
les gràcies a certes assignatures que he cursat fins ara, que m'han
ajudat a desenvolupar-les de manera especial. Algunes d'aquestes són:
Models Educatius en la Primera Infància, Estratègies d'Intervenció
Educatives, Organització i Gestió Educatives, Observació i
Documentació, Sociologia,...
I ja per acabar, què faré per millorar les
competències anteriorment mencionades? Seguint reflexionant,
fent-me qüestions a mi mateixa del perquè de certes actuacions,
observant, elaborant hipòtesis i fent front als obstacles,
experimentant, innovant, vivint el dia a dia a l'escola, fent cursos,
llegint articles i llibres, etcètera.
Si observem bé el que he escrit al llarg d'aquesta entrada, es pot concebre la gran quantitat de competències que podré gaudir d'anar desenvolupant al llarg de les meves primeres pràctiques a l'escoleta. Així, podré aprendre a analitzar i reflexionar (i posar a la pràctica) sobre les competències següents:
1) L'aprenentatge autònom.
2) El meu propi procés d'aprenentatge.
3) El funcionament dels centres d'Educació Infantil.
4) Els processos d'ensenyament-aprenentatge.
5) Els processos de millora.
Si observem bé el que he escrit al llarg d'aquesta entrada, es pot concebre la gran quantitat de competències que podré gaudir d'anar desenvolupant al llarg de les meves primeres pràctiques a l'escoleta. Així, podré aprendre a analitzar i reflexionar (i posar a la pràctica) sobre les competències següents:
1) L'aprenentatge autònom.
2) El meu propi procés d'aprenentatge.
3) El funcionament dels centres d'Educació Infantil.
4) Els processos d'ensenyament-aprenentatge.
5) Els processos de millora.
Espero que vos hagi agradat!
EVA
***JUSTIFICACIÓ DE LES ETIQUETES SELECCIONADES:
-He triat l'etiqueta 2.1 perquè al realitzar una autovaloració de les meves pròpies competències, identifico quins són els meus punts forts i els meus punts febles, així com de quines capacitats disposo.
-He elegit l'etiqueta 2.4 perquè em realitzo preguntes sobre el meu propi procés d'aprenentatge, com ara: què fer per millorar les meves competències.
-Per últim, he seleccionat l'etiqueta 2.6 perquè explico el perquè de certs aspectes i actuacions.
***JUSTIFICACIÓ DE LES ETIQUETES SELECCIONADES:
-He triat l'etiqueta 2.1 perquè al realitzar una autovaloració de les meves pròpies competències, identifico quins són els meus punts forts i els meus punts febles, així com de quines capacitats disposo.
-He elegit l'etiqueta 2.4 perquè em realitzo preguntes sobre el meu propi procés d'aprenentatge, com ara: què fer per millorar les meves competències.
-Per últim, he seleccionat l'etiqueta 2.6 perquè explico el perquè de certs aspectes i actuacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario