viernes, 28 de febrero de 2014

Graella d'autoavaluació de les meves competències docents!

El passat dissabte dia 22 de febrer, vaig crear una nova entrada per tal d'autoavaluar les competències que tenia en relació a l'assignatura de "Reflexió i Innovació Educatives". Això no obstant, ara he omplert una graella, per tal d'autoavaluar com porto les meves competències com a futura docent, i que tenen molt a veure amb la perspectiva de l'autor Perrenoud (autor de la lectura de la qual faré una anàlisi reflexiva en la propera entrada).

Aquí podeu observar la graella, i al final del document, amb quina plantilla m'he basat:



-A la columna "Grau d'adquisició", em pregunto fins a quin punt tinc adquirida cada competència específica, i els números de l'1 al 5, representen el meu nivell de capacitat i coneixement (a número més petit més desconeixement, a número més gran competència més adquirida). Així, per exemple, aquells apartats que tenen un 1, vol dir que encara no he tingut experiència amb la competència en qüestió. A més, cal mencionar que he decidit no incloure cap 5, ja que significaria que la competència ja la tindria adquirida, i trobo que és un procés, que es produeix almenys, al final de pràctiques (si s'ha produït el cas de treballar-se al grup-aula).  

-A la columna "Importància per al meu treball", em pregunto si són competències que em seran útils un cop treballi com a mestra, i arribo a la conclusió de que ho són totes. Això no obstant, cadascuna tindria el seu propi grau d'essencialitat.

-A la columna "Possibilitat d'adquirir-la", em pregunto quins són els recursos dels quals disposo, i si tindré l'opció gràcies a aquests, de poder desenvolupar les diverses competències que apareixen a la graella. Per això, analitzo quins són els beneficis de dur a terme pràctiques al grup-aula de 2-3 anys, quins són els recursos i cursos de formació que proporciona el centre escolar, quines possibilitats d'autoaprenentatge tinc, si disposaré de tutories adients per a desenvolupar les diverses competències,... Un cop haver reflexionat sobre tots aquests aspectes, arribo a la idea de que hi ha alguns apartats que no podré complir, ja que no són en cap moment els motius pels quals realitzo el Pràcticum, sinó que n'hi ha d'altres de més prioritaris, i que per unes raons o altres no podré satisfer fins que no sigui oficialment una docent.

-Per últim, a la columna "Priorització", incorporo una nota d'entre 1 i 10 (de menor a major grau), en la qual avaluo quines són aquelles competències que considero que he d'anar adquirint properament, ja que són necessàries pel meu futur més immediat.

I fins aquí l'entrada! Espero que aquesta graella cada cop representi una adquisició de competències més elevat! Això és així, ja que significaria que he après. 

EVA

***JUSTIFICACIÓ DE LES ETIQUETES SELECCIONADES: 

-He triat l'etiqueta 1.2 perquè per mitjà de l'autoavaluació de les meves competències docents, reflexiono i pondero sobre quins són els elements que porten a una bona actuació professional. 
-He elegit l'etiqueta 2.1 perquè al llarg de l'entrada, he pogut gaudir d'analitzar quins són els meus punts forts i els meus punts febles de cada competència i capacitat específica de la graella. 
-Per últim, he seleccionat l'etiqueta 2.2, perquè al centrar-me en cada competència en qüestió, puc identificar quin grau d'assoliment crec que tinc de cada competència, i a més, contrastar-ho amb l'oportunitat que em dóna el meu centre de pràctiques per a desenvolupar-la. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario