domingo, 2 de marzo de 2014

NOVES REFLEXIONS ESDEVINGUDES EN EL MEU DIARI DE PRÀCTIQUES

Ara ja fa uns dies que no he escrit sobre el meu diari de pràctiques, i per aquest motiu, avui he decidit publicar noves reflexions i incerteses. Això no obstant, cal saber que cada dia després de tornar de l'escoleta, intento deixar constància per escrit en una llibreta, de tot allò viscut durant el matí, de les meves sensacions, experiències i actituds.

·         Quin trobo que és el meu paper dins l'aula (així com tasques i funcions) des de que he començat les pràctiques?

El meu paper (fins aquest precís moment) trobo que comprèn els següents trets:

-El d'observadora de la dinàmica i del funcionament del grup-classe, així com de les normes, de les característiques dels infants i de les estratègies d'intervenció docents.


                        http://www.flickr.com/photos/rosenunes/4467081279/

-El de col·laboradora i ajut en certes tasques i activitats portades a terme per la meva mestra-tutora (posar gomets a una corona d'indis creada pels infants, cantar cançons en el moment d'assamblea,...). A vegades, m'he sentit fins i tot, com si fos la mestra de suport.

-El d'orientadora i guia en els diversos aprenentatges dels infants. Així per exemple, en les diverses rutines del dia a dia que han de dur a terme els infants (vestir-se i desvestir-se, posar-se les sabates, donar-los menjar, netejar els moquets, el control d'esfínters,...), en certs moments els he tingut que orientar i guiar en la consecució dels seus nous aprenentatges.

-El de mediadora davant diversos conflictes que es poguessin produir entre els infants i el material. Cal tenir en compte, que em trobo realitzant pràctiques amb infants d'edats compreses entre els 2 i els 3 anys, i aquests tenen un gran egocentrisme que els provoca conflictes constants entre ells.


                                      http://www.flickr.com/photos/estorde/211793738/

·         I quin trobo que és el meu paper dins del centre?

El meu paper dins del centre trobo que és més reduït que el que tinc a l'aula, però no per això, menys important. Des del primer moment que he entrat a l'escoleta, se m'ha considerat com una integrant més del centre escolar, amb unes normes que complir per part de l'equip directiu, i amb unes reunions d'equip de claustre (entre altres) a les quals accedir.

Per tant, quines són algunes de les tasques i funcions (a més de les ja especificades) que estic desenvolupant en el centre?

-Intentar coordinar-me amb la resta de membres que conformen el centre escolar.

-Vetllar per seguir amb el compliment dels principis, finalitats i normes generals del centre.

-Començar a relacionar-me amb les famílies dels infants del meu grup-classe, almenys, començar a conèixer-los.

-Participar en el taller de disfresses proposat pel centre per preparar el dia de Carnestoltes.

·      Esmentat tot això, estic satisfeta amb el que estic fent?

La resposta és totalment positiva, sí. Trobo que amb dues setmanes, són molts els aprenentatges adquirits, moltes les funcions desenvolupades, i múltiples les activitats observades. Tots ells m'han provocat una profunda satisfacció en mi. Això és així, ja que abans de començar les pràctiques, pensava que no seria capaç de realitzar moltes de les tasques i funcions que es desenvolupen en les escoletes, i ara m'estic adonant de que sí, fins i tot, més de les que jo pensava.


·         Quines actituds mantinc per aconseguir-ho?

Des del primer dia que vaig començar les pràctiques a l'escoleta de Can Cantó, haig de dir que m'han acompanyat una sèrie d'actituds que em venen caracteritzant des de ben petita. Em puc definir com una persona molt pacient i tranquil·la, tolerant, que sent passió per allò que està realitzant, i al mateix temps responsable i amb un gran compromís per desenvolupar. M'agrada ser puntual, aprendre dels errors, i no considerar-los com aspectes negatius, sinó punts de partida per millorar. Així mateix, crec que tots els dies de pràctiques, he sigut capaç també, de mantenir una actitud atenta davant qualsevol alumne (independentment de les seves característiques individuals), una actitud d'escolta, i he sabut actuar amb sentit comú. 

·         Quines actituds trobo que hauria de millorar?

Trobo que una de les actituds més importants és la de la motivació. Si no hi ha motivació no es pot aconseguir l'aprenentatge, ni encara menys, transmetre-la als infants. Haig de dir que jo sempre intento tenir una actitud el més motivadora possible, però trobo que hauria de desenvolupar més estratègies per aconseguir transmetre aquesta motivació de la qual estic parlant, als infants. Així mateix, considero que hauria de mantenir una actitud més afectiva amb els més petits, però intentant cercar l'equilibri. Per últim, trobo que seria adequat que adquirís una imatge més ajustada i positiva de mi mateixa.


Aquí vos deixo un vídeo que m'ha ajudat a reflexió envers "les meves actituds docents". Espero que vos agradi: 


***JUSTIFICACIÓ DE LES ETIQUETES SELECCIONADES:

-He triat l'etiqueta 2.4 perquè al llarg de l'entrada em realitzo preguntes sobre el meu propi procés d'aprenentatge durant les pràctiques (tasques i funcions, actituds,...). 
-He elegit l'etiqueta 2.6 perquè he anat argumentant el què he fet. 
-Per últim, he seleccionat l'etiqueta 2.7 perquè amb la pregunta de les actituds que mantinc i quines milloraria, he pogut reflexionar de quins errors actitudinals realitzo, i què hauria de millorar (fent-me pensar indirectament amb possibles estratègies per aconseguir-ho). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario